Monday 25 July 2011

Gouden Eeuw – TeXperanto begint een nieuw onderwerp (even geleden)...

En ik begon met lezen.

Ik kan altijd nog een dikker boek nemen vond ik. Maar eerst ging ik mij inlezen met behulp van het boek 'Nederlandse geschiedenis in een notendop. Een dun boekje, waarvan de titel al prijs geeft dat het gaat om de Nederlandse geschiedenis in een notendop.

En dat was het.

De periode ervoor is ook wel belangrijk vond ik, opdat ik met enig begrip in de Gouden Eeuw zou belanden. Dat voorwerk hielp vast wel iets, maar jammer genoeg heb ik er niets van onthouden. Want voor ik het wist zat ik midden in de Gouden eeuw, zonder ook maar 1 smeuiig verhaal gelezen te hebben– een gemiste kans als je het interessant wilt houden trouwens. Kortom dit boek is geen aanrader.
Gelukkig kwamen die verhalen later wel, maar dan uit mijn eigen aantekeningen.

En zo is het allemaal begonnen...

aantekeningen Sinologie rond 1990

Wordt  vervolgd...

No comments:

Post a Comment